Jak odzwyczaić się od słodyczy

Słodycze, ach słodycze!!! Która z nas nie sięga po nie, gdy ma zły humor? Są takie cudowne, przemieniają szarą rzeczywistość, w rzeczywistość, którą łatwiej znieść. Ale jak każda przyjemność, szczególnie serwowana zbyt często i w celu zastąpienia innej potrzeby: akceptacji, miłości, bliskości, relaksu, niestety często kończy się nałogiem. A uzależnienia od cierpienia się zaczynają ale na „piekle” kończą.  Ja w bardzo wczesnym dzieciństwie uzależniłam się od słodyczy.  Często chorowałam , a rodzice chcąc wynagrodzić mi cierpienia spełniali moje łakome zachcianki. Szczególnie, gdy pojechałam do sanatorium, nie dość, że co tydzień przywozili mi reklamówkę słodyczy, to w dodatku dawali sute kieszonkowe i  kupowałam co mi się żywnie podobało ( robiłyśmy zamówienia u sióstr zakonnych ) . Było słodko, bardzo bardzo słodko. Do czasu, gdy przyjaciółka nie zwróciła uwagi na moje uda. Pamiętam jak dziś jak wykrzyknęła: ty masz żylaki!!! O Boże pomyślałam ja mam żylaki 😦 załamka. Pobiegłam do siostry, która mnie „uspokoiła” że to nie żylaki, ale rozstępy. No cóż pomyślałam, to pewnie nic groźnego.

Jednak skutki tego obżarstwa były groźniejsze niż sądziłam.  Ciągnęły się w dodatku latami.

Jak każde uzależnienie, także objadanie się słodyczami działa destrukcyjnie na ciało i psychikę. Jednak, może o uzależnieniach tutaj nie będę się za bardzo rozkręcała.

Dam Wam kilka wskazówek od siebie i przeczytanych  w różnych gazetach i poradnikach, jak odzwyczaić się od słodyczy.

1. Uświadom sobie jakie wpływ ma na Ciebie brak kontroli nad słodkościami- zapisz to w punktach i połóż tą kartkę w widocznym miejscu.

2. Wypisz w punktach wszystkie plusy ( jeszcze większymi literami ) : sylwetka, zdrowie, ładna cera, oszczędność, poczucie zadowolenia, zwiększenie# poczucia własnej wartości itd…

3.Gdy ogarnie Cię ochota na coś słodkiego, weź kilka głębokich oddechów i wyobrażaj sobie jak świetnie będziesz się czuła, gdy zrealizujesz  swój plan odstawienny. Wizualizuj siebie w obcisłej sukience, w ulubionych jeansach, wyobraź sobie ,jak za te pieniądze, które sobie odłożysz spełnisz jakieś swoje drobne marzenie.

4. Wybierz się na krótki spacer po parku, zwracaj szczególną uwagę na osoby aktywne, obserwuj zabawne zwierzęta, dzieci. Ciesz się razem z nimi.

5. Pij dużo wody.  Jak będzie jej za mało, organizm będzie się dopominał, a Ty możesz pomylić to z głodem

6.Zacznij zażywać L-GLUTAMINĘ jest to suplement, który zmniejsza łaknienie na słodycze, a także inne substancje uzależniające. Badania przeprowadzone na osobach uzależnionych od alkoholu, dowiodły, ze 2-3 gramy l-glutaminy, podawane 3 razy dziennie, zmniejszyły chęć picia, uczucie niepokoju i poprawiły jakość snu.

6 Comments Add yours

  1. och, bardzo dobry wpis, dopuki jest zycie , jest nadzieja, narazie miski zawsze zwyciezaja 🙂 buziaki

    1. A wyglądasz ślicznie szczególnie w tej białej sukience 🙂

  2. Gosia pisze:

    fajny artykuł, daje do myślenia… o sobie 🙂 pozdrawiam!

    1. Bardzo się cieszę, że się podoba. Słodycze to moja zmora. Za każdym razem gdy wracam do nich po okresie „odstawiennym” GORZKO się przekonuję, że nie wystarczy je ograniczyć, trzeba im powiedzieć stanowczo: aaaaaa KYSZ

  3. Grzegorz pisze:

    Bardzo pożyteczne opracowanie. Dzisiaj jeszcze bardziej niż kiedykolwiek wcześniej negatywny i destrukcyjny wpływ na nasze zdrowie mają właśnie również słodycze,szczególnie te zjadane w nadmiarze..Zawiera w sobie mnóstwo szkodliwych i chemicznych substancji konserwujących..Nasz organizm nie ma dzisiaj za bardzo skąd w odpowiedniej ilości czerpać naturalnych witamin i przeciwutleniaczy służących do zwalczania nadwyżki wolnych rodników i toksyn mających duży wpływ na chorowanie i przedwczesne starzenie się naszego organizmu. Pewne wskazówki zawarte w artykule jak pokonać nałóg jedzenia w nadmiernych ilościach słodyczy uważam za pożądane i cenne😊.

    1. Dziękuję Grzegorz za komentarz, smutne to co piszesz, ale prawdziwe. Jeśli zamiast witamin i minerałów będziemy bombardować nasz organizm pustymi kaloriami to będziemy musieli zaakceptować, że będziemy coraz słabsi i chorzy. Dlatego świadomość daje nam wybór. Nie jest łatwy, bo ze słodyczami trudno się rozstać, ale często jest to wyższa konieczność.

Skomentuj

