10 przykazań zdrowej diety

„Jedzenie, picie, sen, miłość cielesna- wszystko z umiarem”. Hipokrates

 

  1. Urozmaicona, bogata w mikroelementy żywność.
  2. Jak najwięcej surowych  pokarmów, szczególnie warzyw i owoców.
  3. Unikanie wysoko przetworzonej żywności.
  4. Wykluczamy substancje anty żywieniowe: tłuszcze trans, gluten, cukier, syrop fruktozowo-glukozowy ( napoje, jogurty, słodycze), strączki, nabiał ( szczególnie gdy źle trawimy- objawy takie jak wzdęcia, bóle brzucha, rozwolnienia itp. po spożyciu).
  5. Nabiał nie łączymy ze szczawianami.
  6. Unikamy potraw smażonych.
  7. Sprawdzone źródła żywności.
  8. Odpowiednia suplementacja dostosowana indywidualnie do potrzeb (  zwiększona suplementacja wit D3 i k2 w okresach mniejszego nasłonecznienia), probiotyki  w zależności od stanu mikroflory       ( antykoncepcja hormonalna, przebyte choroby, antybiotykoterapia, stres),magnez, resweratrol, wit. b.
  9. Dokładne przeżuwanie pokarmu.
  10. Dbamy o prawidłowe łączenie pokarmów, szczególnie unikamy połączenia tłuszczu z węglem prostym .

 

Tych przykazań jest oczywiście znacznie więcej, ale żeby tak się nie rozdrabniać i nie zniechęcać dzisiaj podaje DYCHĘ.

Reklamy

2 Komentarze Dodaj własny

  1. kasiaz75 pisze:

    Super! Tego mi było trzeba. 10 -ciu przykazań]

    1. Cieszy mnie to, że się przyda. Życzę wiary, wytrwałości i pomyślności we wprowadzaniu zmian 🙂 i sobie także tego życzę, bo choć wstyd się przyznać- z tym nabiałem i słodyczami to nie specjalnie łatwo mnie się rozstać na dobre.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

w

Connecting to %s